Hae
Mirva Emilia

Rentoutusharjoitus keskellä päivää

Mulla alkoi tämä päivä jotenkin tosi nihkeesti ja tuntu etten saanut mitään aikaiseksi, pää oli jumissa eikä ajatukset kulkenut mihinkään suuntaa. Ajattelinkin, että rentoutusharjoitus tekisi varmasti hyvää sillä se auttaa rentoutumaan ja hukkaamaan turhat ajatukset mielestä pois. Rentoutusharjoituksen ei tarvitse kestää kauaa, itse tykkään 10-15 minuutin mikä sisältää hengitysharjoituksia kuin myös kunnon hiljentymistä. Kun on tämmöinen päivä ettei ajatukset kulje ja tuntuu, että aivotoiminta on ihan jäässä niin silloin on paras antaa aivoille ja mielelle sitä mitä ne kaipaavat, lepoa.

rentoutusharjoitus tuo keveyttä ja tasapainoa

Rentoutusharjoitus auttaa luomaan keveyttä keholle ja mielelle. Harjoituksen jälkeinen tunne on ihanan rauhallinen, seesteinen ja tasapainoinen ja itse ainakin huomaan, että jo tämän 15 minuutin harjoituksen jälkeen kroppa huutaa vettä eli kaikenlainen puhdistautuminen ja avoimuus on alkanut sisältäpäin. Rentoutusharjoituksen jälkeen olo on kevyt ja aloin töitäkin tekemään ihan uudella drivella. Se mielen keveys minkä harjoitus toi oli ihan mieletön ja huomaan kuinka mun kroppa tarvitsi juuri tätä harjoitusta.

Silloin kun tuntuu, että pää lyö tyhjää ja kroppa on jumissa niin pysähtyminen on toiminut mulla joka kerta. Alkuun se oli vaikeaa, mutta kun sen on saanut arkeen mukaan niin se tuntuu joka kerta todella ainutlaatuiselta. Jokainen kerta se tuo tullessaan jotain uutta. Rentoustusharjoituksen aikana kuuntelen rentouttavaa musiikkia ja tänään vielä sadepisarat ripsotteli kattoon niin pääsin tosi hyvin rentoutumaan. Sade, sateen ropina ja ylipäänsä veden ääni tuo mulle aina rauhallisen mielen vaikka itse vesi onkin pelottava elementti. Järvi ja järvellä olo on ihanaa mutta se vesi on mulle pelottava 😀 Veden äänen takia laitan usein iltaisin ennen nukkumaan menoa tiskikoneen päälle, koska sieltä kuuluu veden ääntä ja se rauhoittaa. Voi kuulostaa hölmöltä mutta mulle se toimii. Onkin hyvä löytää ne omat rentoutumisen askeleet ja tavat. Mitkä äänet rentouttaa sua, mikä on paras asento rentoutukseen ja mikä se paikka on?

keskity hengitykseen

Rentoutuessa on tärkeintä keskittyä omaan hengitykseen ja avata oma mieli rentoutukselle ja sen tuomalle puhdistautumiselle. Hengityksellä on suuri merkitys rentoutumiselle ja jotta saat rentoutumisen tehtyä ja saat siitä hyödyn niin rauhallinen hengitys on avainasemassa siihen. Hengitystä voi ajatella niin, että kun hengität sisään hengität itseesi hyvää ja puhdasta energiaa. Kun taas hengität ulos hengität kaiken negatiivisuuden ja turhat huolet pois. Annat näin tilaa sille hyvälle mitä vastaanotat hengityksen avulla. Ole myös avoin harjoituksen aikana. Joskus ne tärkeimmät ajatukset tulevat silloin mieleesi ja silloin olet onnistunut kuuntelemaan sisintäsi. Olet saanut kaiken sen turhan pois sisäisen äänesi edeltä ja olet ollut avoimena. Luota siihen ääneen mitä sieltä tulee ja ole avoin tälle uudelle ajatukselle.

-Mirva

Instagram @mirva_emilia

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.